bericht 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Piet Helm - WaarBenJij.nu bericht 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Piet Helm - WaarBenJij.nu

bericht 1

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

20 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

Na een lange reis van ongeveer 18 uur, waarvan 14,5 uur vliegen, zijn we op 18 july om 14.00 uur aangekomen in ons hotel waar we eerst een paar uurtjes rust hebben genomen. De eerste avond zijn we met de groep gaan eten in Little Hanoi, het was daar prima eten. De stad Hanoi is chaotisch met veel scooters, brommers en autos die graag luidruchtig hetzelfde stuk asfalt opeisen als hun medeweggebruikers. De andere dag 19 juli zijn wij door de stad rondgereden met een taxifiets en daarna het mauseleum waar Ho Chin Min opgebaard ligt bezocht met het huis en de tuinen. Daarna naar de Tempel van de Literatuur gegaan, indrukwekkend. De lunch gebruikt in een restaurant waar jongeren in de keuken staan, dit zijn weeskinderen die opgeleid worden om dit werk te kunnen verrichten, goed doel anders zouden zij misschien op straat gaan zwerven of aan de drugs raken. In de avond het poppentheater bezocht, grappig de voorstelling speelt zich af in het water waar de poppen in bewegen, mooi gedaan en echt vietnamese muziek erbij. Vandaag 20 juli vertrekken wij in de middag naar Halong bay waar wij een overnachting hebben en met de boot een tocht gaan maken. De andere dag komen wij terug naar ons hotel in Hanoi.
Groet Anneke en Piet

• 20 Juli 2009 - 08:59

Claire:

Hoi pap en mam!

Leuk eerste bericht! Al veel gedaan in de paar dagen dat jullie daar zijn! Een reis van 18 uur, dat is erg lang!
    Een fijne tijd daar. En tot het volgende bericht!

Liefs, Claire

• 21 Juli 2009 - 17:14

Inge:

Het klinkt actief en als een andere wereld. Heel veel plezier en geniet er lekker van.

En gefeliciteerd :) Al weer 42 jaar.

Liefs,
    Inge

• 21 Juli 2009 - 18:34

Bart En Nel:

Leuk om jullie verslag te lezen. Geniet er flink van. Wij gaan ons nu ook voorbereiden. Allereerst naar Inge en daarna........ lekker leggen.

• 22 Juli 2009 - 12:27

Herman:

Hallo beiden, leuk deze site te zien en te lezen wat jullie uitspoken.

• 22 Juli 2009 - 14:00

Nel:

Hallo Piet en Anneke, leuk weer te weten waar jullie zijn. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie met veel bezienswaardigheden.
    Siegbert en Nel