verslag 10 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Piet Helm - WaarBenJij.nu verslag 10 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Piet Helm - WaarBenJij.nu

verslag 10

Door: anneke, piet, gerrit

Blijf op de hoogte en volg Piet

28 April 2012 | Indonesië, Sanur

23 april Vandaag gevlogen van Lombok naar Bali, alles ging op tijd, in Bali stond onze chauffeur al te wachten om ons te brengen naar Permuteran. De chauffeur had er zin in en reed dus aardig door. Het resort ligt prachtig aan zee, eerst even zwemmen, een beetje snorkelen en daarna lekker dineren.
24 April
Nu is het echt vakantie lekker lui op het stand doorgebracht met een boek, af en toe snorkelen, mooie koralen en veel vissen, lekker op terras gegeten en gedronken, weer naar het strand dus heerlijk uitgerust voor de komende dagen.
25 April werden wij om 9.00 opgehaald door onze chauffeur die ons naar Ubud brengt, onderweg nog twee tempels bezocht, de eerste Pura Gunnung Kawi is een complex dat uitgehouwen is in de rotsen. Het tempelcomplex ligt in een vallei met uitzicht over de rivier, de tweede tempel is de heilige bron van Pura Tirta Empul, (wie de uitzending op de t.v. gezien heeft van Erica Terpstra heeft deze tempel dan ook vast gezien). Volgens de overlevering is de bron gemaakt door de god Indra toen hij de aarde doorboorde om het ontsterfelijkheidselixer voor zijn gesneuvelde soldaten te vinden. De baden zijn in de 10e eeuw aangelegd. Elk jaar komen de mensen uit alle delen van Bali hierheen voor een reinigingsritueel. Wij hebben dit ook gedaan. Daarna doorgereden naar ons hotel in Ubud.
26 April. Vandaag staat er een fietstocht op ons programma. Wij worden om 7.30 uur opgehaald in ons hotel, daarna pikken we nog 5 andere toeristen op. Wij rijden nog een uurtje de berg op naar de vulkaan, daar hebben we eerst een ontbijt (wat wij niet wisten, want we hadden al gegeten in ons eigen hotel) daarna een stukje met de auto rijden naar een plantage waar een diversiteit aan verschillende bomen en planten staat : koffie, kaneel, kruidnagel, papaya, ananas, avocado, zwarte en witte peper, en daar hadden ze ook de civet kat (Luwak in het Indonesies), deze kat eet koffiebonen en poept deze dan heel uit, daarna worden de bonen gebruikt voor de duurste koffie ter wereld. Wij konden deze koffie ook proeven, maar dit kostte 60.000 Roephia (ongeveer 5 euro) voor eenkopje. Deze koffie hadden wij wel gekocht op Java. Daarna hebben verschillende soorten koffie geproefd: Baliekoffie, robusta, arabica, cacao, gingerthee, lemongrasthee , ginsengthee. Na deze proeverij begon onze fietstocht, voornamelijk de bergaf, gestopt bij de rijstvelden om wat foto’s te maken. Het laatste gedeelte van de fietstocht was bergopwaarts, ongeveer 9 kilometer. Aan het einde van de rit stond een heerlijke lunch te wachten. Om ongeveer 16.30 uur weer terug in ons hotel. Vanavond gaan we naar een Balinese dansuitvoering.
27 April De ochtend hebben wij nog doorgebracht in Ubud. Om 11.30 uur werden we opgehaald door onze chauffeur die ons bracht naar Sanur. Wederom viel het ons op dat het zo ontzettend druk is met verkeer op Bali. Ons hotel ligt aan het strand wij hebben een bungalow. Onze lunch gebruikt aan het strand en in de avond zijn we gaan eten in de winkelstraat. Wij hebben nu geen excursies meer dus we rusten nu uit. Het is aangenaam verpozen bij een temperatuur tussen zo’n 30 en 35 graden met een heerlijk zeewindje voelt het aan als 25 graden.
Groet

• 24 Maart 2014 - 20:02

Anita Van Der Palen:

Hallo Anneke en Piet,

Waren jullie het stel die wij tijdens ons huwelijksreis in indonesie ontmoet hebben. het was een djoser reis van 4 eilanden in juli 2006. Het was met jullie heel gezellig. jan en anneke in een becak en anita en piet in de andere, achter elkaar aan. en jan en piet aan de wiskey en daarna uitslapend op de boot.
    Piet heeft video opnames gemaakt.
    kijk op onze facebooken jan (zie foto van de onze groep op bali) en anita van der palen. Inmiddels zijn wij 7 1/2 jaar getrouwd. wij zijn zo benieuwd of jullie dat zijn. graag jullie reactie.
    tel 0621510673 of 06 42353870 (jan)
    groetjes anita en jan