verslag 3 - Reisverslag uit Trichy, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu verslag 3 - Reisverslag uit Trichy, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu

verslag 3

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

13 November 2016 | India, Trichy

11 november. Vandaag om 9.00 uur met de tuktuk naar de tempel gegaan, daar met een gids een rondleiding gedaan, weer een prachtige tempel. Daarna met de tuktuk naar het paleis gereden, daar een expositie van prachige voorwerpen, zoals de eerste palmbladen waarop geschreven is. Daarna geprobeerd om ons oude geld om te wisselen, maar dat is niet gelukt, omdat alleen de indiërs hun geld kunnen omwisselen en niet de toeristen, die kunnen naar het vliegveld gaan, dat wordt gezegd bij de bank.
12 november, 8.00 uur vertrokken naar Mandurai. Onderweg in Trichy gestopt om wederom een prachtige tempel te bezoeken, genaamd Sri Ranganathaswamy-tempel, een van de grootste, drukste en meest vereerde Vishnu afbeeldingen van Zuid-India. Daarna konden we naar de bank om formulieren in te vullen en in te leveren bij de travelagency, na twee uur konden we terug komen om ons ongeldige geld om te wisselen in geld. Ondertussen zijn we gaan lunchen en daarna het Rock Fort bezocht, een inmense zandkleurige rots waar het fort op staat is meer dan 80 meter hoog. Dan weer terug naar de bank en inderdaad hebben wij het geld kunnen omruilen. Om 17.00 uur vertrokken naar Maduri, daar om 19.00 uur aangekomen. Gezellig kunnen eten op het dakterras.