verslag 2 - Reisverslag uit Thanjāvūr, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu verslag 2 - Reisverslag uit Thanjāvūr, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu

verslag 2

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

10 November 2016 | India, Thanjāvūr

9 november . Gisteren weer een aantal tempels bezocht ongeveer 65 km rijden vanaf de plaats waar we logeerden. Vandaag vertrokken naar Pondycherie, een oude Franse nederzetting. Onderweg nog de voc vesting bezocht, waar ook nog nederlanders een graf hebben gekregen.
Vanmorgen werd ons ook verteld dat alle geldbiljetten van 500 en 1000 roepies niets meer waard zijn. De banken en atm's zijn gesloten en in principe kan je alleen betalen met 100, 20 en 10 roepie. Dit was echt een verrassing. Als we het geweten hadden dan zouden we niet de avond ervoor voor 150 euro aan de volgende dag onbruikbare roepies uit een ATM hebben gehaald.Misschien kunnen we vrijdag een aantal van onze biljetten gaan omruilen voor nieuwe biljetten.

Een vervelende situatie . In de middag zijn we het plaatsje gaan bezoeken, o.a. de oude Franse huizen, de tuinen, de cathedraal en langs het strand gelopen, de afstand van het hotel tot aan het strand was ongeveer 3 km die hebben we gelopen. In de avond zijn we met een tuktuk naar het oude Franse centrum gegaan. Daar hebben we lekker gegeten en met de tuktuk ook weer terug.
10 november. Vandaag vertrekken we naar de volgende plaats Thanjavur ongeveer 120 km rijden . Onderweg hebben we in de ochtend een bijzondere tempel bezocht, rond het middaguur geluncht, waar we nog met oud geld konden betalen. In de middag de oudste tempel van zuid-India bezocht, heel bijzonder. Om 17.15 aangekomen in ons hotel.