Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu

Udaipur

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 September 2014 | India, Udaipur

20 september. Vanmorgen weer vertrokken uit Narlai, onderweg de jaintempels van Ranakpur bezocht, bewerkt met prachtig marmerwerk. De "monikken" die daar rondlopen zijn veganisten, je mag zelfs met een leren broekriem niet naar binnen. Gekleed in een lange broek, vrouwen armen bedekt en op blote voeten ga je de tempel in. Deze tempel is een van de mooiste tempels die we tot nu toe gezien hebben. Na de bezichtiging zijn we verder gereden naar Udaipur, een vrij grote stad, ons hotel ligt aan een meer en we hebben een kamer met uitzicht op het meer. Later in de middag zijn we even het oude centrum gaan bekijken, het is een vieze stad, de afval wordt gewoon op straat gegooid. In de avond lekker gegeten in ons hotel.
21 september. Vandaag eerst naar een Franse tuin geweest, aansluitend hebben we een kookdemonstratie over de traditionele keuken van India bij een familie thuis gekregen. En uiteindelijk hebben we ook daar gegeten. Later in de middag hebben we het paleis bezocht. En als afsluiting hebben we nog een tempel bezocht, dit allemaal in Udaipur.

• 21 September 2014 - 21:22

Anneke En Leo:

An, Piet, Gerrit en Elian,
    We volgen jullie belevenissen. Dat van die ratten vinden we maar niks. Jullie zijn nu ongeveer op de helft? Mooie foto's ook. Nog fijne, mooie en spannende dagen toegewenst.

Wij zouden afgelopen vrijdag onze ballonvaart hebben. Wij waren in Oud Beijerland (daar vandaan zouden wij opstijgen) en de ballon was er ook, maar er was geen wind, dus ging het op het laatste moment weer niet door. Wel jammer.

Groeten,
    Anneke en Leo