Mandawa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu Mandawa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu

Mandawa

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

13 September 2014 | India, Mandāwar

12 september na het ontbijt vertrokken richting Mandawa, gelegen in het Shekhavati District. Dit district is rijk geworden met de handel in stoffen, specerijen, indigo en opium. Voordat we Delhi verlaten bezoeken we nog een sickh tempel, de mannen moeten een hoofddoek om, de vrouwen mogen hun eigen sjaal om, die wel omgedaan werd door een sickh. De tempel bezocht, weer een hele andere ervaring, niet zoveel rijkdom als bv. Bij het boedisme. Na het bezoek vervolgen we ons pad naar Mandawa, slechts 250 km maar we hebben er zo'n 6 uur over gereden, ergens onderweg had een aardige regenbui de straten blank gezet. Aangekomen in Mandawa zijn we naar ons hotel gegaan, een kasteelhotel, met mooie grote kamers. Eind van de middag hebben we nog een stadswandeling gemaakt met een gids , daar hebben we de haveli's bezocht, met prachtige muurschilderingen. Ook bijzonder is dat de koeien eigenlijk voornamelijk stieren over de snelweg en in de stad overal loslopen.