Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Piet Helm - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

25 September 2014 | India, Jaipur

24 september. Vandaag aangekomen in de hoofdstad van Rajasthan Jaipur. Deze stad wordt ook wel de Pink City genoemd omdat de huizen zijn opgebouwd uit roze zandstenen. Eind van de middag hebben we de bazar bezocht, daar is het druk, veel verkeer dat de gehele dag toetert, een grote chaos, en alle verkopers die je iets willen verkopen, soms opdringerig. We overnachten weer in een mooi hotel. Een eenvoudig maar mooi paleis.
25 september. Vandaag zijn we naar het fort Amber geweest. Het fort ligt op een heuvel even buiten Jaipur. Vanaf boven heb je een schitterend uitzicht over de vallei. Voordat we aankwamen even een stop om een foto van het fort te maken en daar zat een man met een fluit en een doos waar een slang in zat, zodra hij begon te spelen kwam de slang uit de doos omhoog. Wij hebben ongeveer 2 uur rondgelopen om alle zalen en gangen te bezoeken. In en om het fort zijn ook, zoals op meerdere door ons bezochte plaatsen, apen. Soms willen ze even kijken wat er in je rugzak zit. Een suppoost houdt het wel in de gaten. Tenslotte is het niet leuk als ze zomaar de banaan uit je broek halen. Na het bezoek aan het fort hebben we nog een olifantenbedrjjf bezocht, deze worden voor toeristen gebruikt om naar het fort te gaan. Na de lunch een juwelier bezocht en daarna het City Palace bezocht. Terug in ons hotel hebben we een duik in het zwembad genomen.