Ngapali beach - Reisverslag uit Sai Mun, Thailand van Piet Helm - WaarBenJij.nu Ngapali beach - Reisverslag uit Sai Mun, Thailand van Piet Helm - WaarBenJij.nu

Ngapali beach

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

30 November 2013 | Thailand, Sai Mun

13/11 Vandaag ook een deel van ons gemiste programma gedaan,, in de middag naar het ballonfestival, wij wisten niet wat er ons bij voor moesten stellen, maar het zijn eigen gemaakte balonnen van een soort perkament papier in bijvoorbeeld de grote van een olifant of kip, haan, uil, koe e.d. met daarin een vuur om de ballon omhoog te krijgen, heel bijzonder. De volgen de dag opgehaald en voordat wij naar de luchthaven gaan nog een klooster bezocht met ovalen ramen wat heel bijzonder blijkt te zijn. Het vliegtuig zou om 13.20 uur vertrekken maar dat werd 16.25 uur maar gelukkig wel een rechtstreekse vlucht naar Lashio, daarna no 1,5 uur rijden naar Hsipaw, in de donker, was niet prettig.
15/11 Opgehaald door de gids voor een mooie wandeling naar o.a. een fabriek waar ze noodles maken, alles gaat heel primitief, daarna naar een Shan-dorp gegaan waar we onzs lunch kregen, noodles-soep na de luch een boottocht met onderweg nog een bezoek aan een dorp. Wat hisd ook opvalt is dat alles in de natuur groeit gebruikt wordt. 16/11 Om 9.30 uur metde trein naar Pyin Oo Lwin tot ongeveer 17.00 uur, wij hebben nog nooit zo'n vreselijk vieze trein gezien. Onderweg verschillende stoppen en dan kan je de trein uit om eten en drinken te kopen. Wij hadden een upper-class treinkaartje, wat inhoudt dat je stoffe bekleding had i.p.v. ,houten banken, tijdens de reis staan de ramen open en komt er regelmatig bladeren en takjes naar binnen. Tijdens de treinreis gaat de trein over het Gokteik viaduct gebouwd in 1901 en ooit de hoogte spoorbrug ooit.17/11 In de ochtend de botanische tuin bezocht, in de middag naar Mandalay gereden. De middag hadden vrij te besteden, en het hotel heeft een zwembad dus even relaxen. 18/11 Met de gids op de fiets haar verschillende pagodes geweest, een kleine markt en een weverij en naar de U Bein Brug. In deze drukke stad was het spannenx fietsen. De volgende dag in de ochtend esn cfuise over de Ayeyarwaddy Rivier om naar de voormalige hoofdstad Mingun te gaan. In de middag hebben wij ons laten afzetten bij wde hoogste berg in Mandalay, in de avond naar de nachtmarkt. 20/11 Vanuit Mandalay naar Moniwa ongeveer 3uur reizen, met onderweg ontzettend grote boedhas gezien, staand liggend enz. Onderweg de grotten bezochf van Pho Win Daung met mooie muurschilderingen. 21/11 Na het ontbijt naar Pakkoku waar we opnieuw de boot nemen naar Bagan! de stad met de vele tempels en pagades. De volgende dag gaan we op electrische fiets, een soot kleine scooter, met de gids diverse pagodez bezoeken, de ene nog mooier dan de ander. Vanaf 9uur tot rond 5 uur zijn we daarmed bezig geweest. De volgende dag weer op de electriche fiets met de gids naar pagodes en tempels kijken. 24/11 Naar de luchthaven van bagan om te vliegen naar Heho, deze vluchf was op tijd. Aangekomen in het bergdorpje Kalaw waar het hotel tegenviel, de volgende dag zouden we een wandeling gaan maksn, maar dit bleek een trekking te zijn, erg zwaar de berg op en af. 26/11 gevlogen naar Thandwe om naar ngapali beach te gaan waar wij nu genieten van zee en zon en uitrusten van onze reis.
Groet anneke en Piet

• 30 November 2013 - 17:44

Corrie:

Jullie hebben weer genoeg gezien en meegemaakt. Een hele goede vlucht terug en tot gauw.

groetjes Karel en Corrie

• 02 December 2013 - 11:49

Hans En Ria Vrijenhoek Den Boer:

Ha die Piet en Anneke.

Wat een reis zeg, prachtig, we nemen aan dat jullie een aantal prachtige foto's hebben gemaakt. Wellicht kunnen we die nog wel een keer zien via internet met commentaar. Overigens werkt dit zeer goed met "waar ben ik". Hier weer bezig met allerlei onderhoudsprojecten niet spannend maar zeer arbeidsintensief.
    Met al deze reizen en dag verslagen kan je een reisverslag boek maken dat wellicht goed verkocht kan worden. Je dagboek is 17818 keer bekeken dus er is een markt.

Mensen we wachten weer op nieuwe reisindrukken we smullen er van.

Groetjes en behouden vaart.

Hans en Ria

P.S. laat ook weten of je onze reactie heb ontvangen