verslag 4 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Piet Helm - WaarBenJij.nu verslag 4 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Piet Helm - WaarBenJij.nu

verslag 4

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

06 April 2012 | Indonesië, Malang

5 April Vandaag vertrokken uit Yogya om 7.30 uur richting Solo (Surakarta) daar de kraton van de koning bezocht. Veel goud wat daar blinkt, daar hebben we ook gezien dat er dames uit de omgeving dansles kregen om de mooie traditionele dans te kunnen uitvoeren. Daarna naar de markt gegaan, veel kleding en weinig fruit, uiteindelijk hebben we duku (een soort lychee) gekocht. Vanuit Solo de Sukuh tempel bezocht en gelopen naar de Tawangmanggu. Bij het bezoek aan de Sukuh tempel vond de gids het grappig om een foto te maken die we bij dit verhaal zullen proberen te plaatsen. De wandeling duurde ongeveer 2,5 uur, maar wel heuvel op en heuvel af. Wat heel opmerkelijk was is de variëteit aan groente en fruit die er verbouwd werd en dat vele groenten ook Nederlandse namen hebben gekregen. (boontjes, kool wortel zijn voorbeelden van woorden die opgenomen zijn in de Indonesische taal. Na afloop van de toer zijn we naar ons hotel gegaan en om 19.00 uur hebben wij daar ook gegeten.
6 April Vandaag vertrokken uit Sukuh om 7.45 uur richting Malang. Vandaag hebben wij een lange dag te rijden. Het aantal kilometers valt wel mee maar in de bergen gaat het niet zo snel. Onderweg mooie (rijst en andere plantages) gezien. In de bergen is het wat koeler (het is daar zo’n graad of 24) Alleen stops gehad om koffie, thee of wat anders te drinken en daarna een stop voor de lunch. Om 17.00 uur aangekomen in ons hotel. Een mooi koloniaal hotel. Wij zullen proberen wat foto’s van verschillende dagen op de site te zetten.
Groet Anneke, Piet, Gerrit en Eliane