Van Melbourne naar de Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Piet Helm - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar de Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Piet Helm - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar de Adelaide

Door: anneke

Blijf op de hoogte en volg Piet

13 Februari 2010 | Australië, Adelaide

Landgenoten,

Een berichtje uit Adelaide, waar we vandaag zijn aangekomen. Maar daar ging nog een hele trip met de auto aan vooraf, die we graag met jullie delen.
Dinsdag 9 februari zijn we eerst een eind gaan lopen naar het autoverhuur bedrijf, omdat we er ’s ochtends achter kwamen dat we de auto een dag te vroeg hadden besteld. Om dit te annuleren hebben we een bezoek gebracht aan dit bedrijf. Geregeld dat de auto een dag later opgehaald zou worden. Daarna zijn we weer met de toeristenbus naar de Victoria Markets geweest, waar je allerlei waren kunt kopen, zowel eten als souvenirs. Daarna zijn we weer met dezelfde bus terug gegaan naar het hotel en hebben we nog wat gedronken. Vervolgens zijn we nog de stad in gelopen om een wegenkaart te kopen, zodat we niet konden verdwalen! ’s Avonds zijn we gaan eten bij een grill restaurant , waar het eten erg smakelijk was.
Woensdag 10 februari hebben Piet en ik de auto opgehaald wat langer duurde dan gepland. Daarna hebben we mama opgehaald bij het hotel met de bagage en zijn we richting de Great Ocean Road gereden. Dit is een mooie tocht, met veel bezienswaardigheden. We zijn tussendoor een aantal keer gestopt, zoals bij het begin van de weg en de Twelve Apostels. Bij deze laatste stop waren enorm veel vliegen, die vervelend in je gezicht gaan vliegen. Daarna doorgereden naar Warrnambool, wat het einde is van de Great Ocean Road. Daar hebben we nog een stop gemaakt om wat mooie foto’s te maken van creaties in het water die verdacht veel op apostelen leken. De overnachting in deze plaats was nog niet van te voren geboekt, zodat we hier nog op uit moesten. Inmiddels was het al half 7 waarna we snel een accommodatie vonden. Een klein appartementje op een camping. We hebben hier zelf eten gekookt.
Donderdag 11 februari zijn we vanaf Warrnambool richting Robe gereden, wat op de route ligt richting Adelaide. Vrijwel direct na Warrnambool hebben we een stop gemaakt in een begroeide vulkaankrater. Hier hebben we een wandeling gemaakt van een uur, waar we verschillende beesten hebben gezien, zoals kangoeroes, koala’s en emu’s. We waren net op tijd terug bij de auto, want daarna ging het regenen en dit stopte voorlopig niet. We hebben dus de hele weg naar Robe in de regen moeten rijden. Ook hier hadden we nog geen slaapplek geboekt, maar bij de eerste poging was het meteen raak. Weer een klein appartementje op een camping, weliswaar minder luxe dan de dag ervoor. Weer zelf gekookt en dit keer kangoeroe gegeten, wat goed smaakte. De nacht verliep deze keer iets minder, omdat er een muis in het huis zat. Hierdoor kon moeders slecht slapen en wilde eigenlijk dat Piet achter de muis aan ging. Maar dat deed hij niet, want hij was al in diepe slaap.
Vrijdag 12 februari zijn we vanaf Robe naar Adelaide gereden, waar ik ook even plaats mocht nemen achter het stuur. Onderweg nog een wijngaard bezocht, waar Piet zich wel kon vermaken. Na wat inkopen gedaan te hebben zijn we doorgereden naar Adelaide. Hier konden we eigenlijk vrij makkelijk het motel vinden. Volgens Piet valt het motel een beetje tegen, maar vergeleken bij de nacht ervoor is het al een stuk beter, qua ongedierte betreft. We hebben ons omgekleed, want hier was het weer lekkerder, en daarna zijn we met de bus naar de stad gegaan. We hebben daar een overdekte markt bezocht, in China Town. We hebben daar ook wat gedronken en later zijn we bij een Thais restaurant gaan eten. Daarna weer met de bus naar het motel gegaan, waar we nu even bij zitten te komen.

Het autorijden bij Piet gaat al een stuk beter, we rijden nu niet meer zo in van die drukke steden. Met moeders haar been gaan het de ene dag beter dan de andere, maar over het algemeen zit er vooruitgang in.
De komende 6 dagen zullen wij door brengen in een camper, we rijden dan richting Alice Springs. We zullen dan niet zo veel op internet kunnen zetten, omdat het bereik van het internet niet zo ver reikt. Misschien kunnen we gebruik maken van een internetcafé, maar dat is nog niet zeker omdat we niet weten in welke plaatsen we terecht komen.

Voor zover al onze belevenissen. We genieten ervan en hopelijk jullie ook! Om hier nog een beeld aan toe te voegen, zijn er een aantal foto’s van onze vakantie op de volgende site te vinden:
http://volgdekangoeroe.mijnalbums.nl/ , onder het album: vakantie Piet en Anneke februari 2010.

Veel liefs van ons allemaal!